Tävlingen igår

Fille var så grymt fin hela dagen! En av de bästa tävlingarna nånsin tror jag!

På framridningen till LCn så var han sjukt stark och pigg. Galopperade på bra och hoppade väldigt bra på framhoppningen men som sagt väldigt stark. Jag fick en kommentar av min ridlärare att han såg helt galen ut, haha!
Men på banan taggade han ner lite grann men behöll den bra galoppen vi haft på framhoppningen och gud vad bra han hoppade! Mjukt och fint och han var med på noterna. Felfria i grunden så fortsatte i omhoppningen och jag jag svängde ganska snäva svängar men vi råkade rida rakt in i en blomma och det blev tvärstopp men vi tog hindret i trav och det gick lika bra det! Men det där tvärstoppet tog ju nån sekund men vi låg då tvåa. Jag red tyvärr väldigt tidigt i klassen men lyckades hålla mig placerad till de två sista ryttarna som peta ner mig. Lite surt att veta att om jag inte ridit in i blomman så hade vi antagligen blivit placerade men men sånt som händer ;)

Framridningen till andra klassen var han minst lika fin dock inte lika stark! På framhoppningen hoppade han super, han brukar vilja krypa nära men nu kunde jag trycka av honom så det kändes skönt.
Väl inne på banan hoppade han ettan super! Men vi tappade lite galopp mot tvåan, trean gick bra och sen var det kombinationen och jag råkade hålla honom för kort och inte trycka av honom. Så vi kom nära första och sen blev det två galoppsprång när det skulle vara ett och då kunde han inte riktigt hoppa ut så rev det med. Resten gick super!

Han var verkligen super fin hela dagen, lyssnade super och galopperade. Det gick tyvärr inge vidare för laget men men :)



En bild ifrån igår. Haha sötisen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0