Dressyrpass

Idag red jag ett dressyrpass i ridhuset. Jag började i skritten att försöka få loss honom i sidorna men det gick sådär. Började trava lite och det funkade väl sådär, han kändes nästan lite spänd och ville inte riktigt. Så jag längde tygeln och försöka hitta en lugn takt där han sedan började slappna av mer och mer. Gjorde lite liknande i galoppen men han ville inte riktigt släppa i högersidan, så han bet sig fast. Fick lite hjälp av Elin och då gjorde jag "öppna" i galopp längs långsidorna och då släppte det! Red sedan resten av passet på halvlånga tyglar och han hängde sig inte alls! Känns som det släppt litegrann nu :)




Bild från klubbdressyrtävlingen i fredags, där vi kom 3:a i LC:n och vann LB:n! Foto: Sara Bjerkliden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0