gårdagens ridpass

Fick lov att gå till och från Dinnie igår, då jag först missade skolbussen och sen så var inte mamma hemma. Powerwalkade dit, och väl där red jag ut en bit och fyfan vad bra det gick! Jag började ganska tidigt att ställa och böja, flytta undan för skänkeln och göra öppna och lite sluta. Började sen trava och hon var så sjukt fin! Galoppen sen var typ ännu bättre haha! Jag kunde rida med små hjälper och både samla och öka. Sen blev hon nästan aldrig stark, utan jag hade ett jämnt fint stöd framme i handen. Och det bästa var att när jag lättade med båda händerna gick hon kvar i samma form och fart, det har inte hänt så många gånger på en skogsväg!
Sen lät jag henne galoppera på en bit och det superkul enligt henne, men stanna snällt när jag bad om det. Fiiiiiina fina fina <3
Sen sprang jag heeela vägen hem också, lagom trött sen kan jag berätta. Är en bit från Ölsta till Örsa ;)


En bild Josse tog för nån vecka sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0