Ridaridarida

Igår gick det så himlahimla bra att rida! I förrgår när jag försökte rida dressyr gick det inte alls bra, hon var stark, springig och superpigg. Igår var hon också väldigt pigg, men inte alls på samma sätt. I början var vi båda lite "fladdriga", men efter ett tag så blev hon mjuk och superduperfin! Jag galopperade nästan ingenting förutom en kort liten bit utan skrittade och travade mest. Jag brukar tycka att det är svårt att trava, hon blir oftast springig och stark osv. Galoppen brukar vara mycket enklare att reglera. Men igår gav jag mig tusan på att det skulle bli bra och det blev det också! Sista biten vi travade var hon så sjukt jävla fin. Kunde reglera både formen och farten och jag red faktiskt bra då också.
 
Testade även ett nytt bett som jag fått låna av Elin och Kristin, kändes väldigt väldigt bra!
 
 
Foto: Sara
 
I eftermiddag åker vi och hoppar en Pay and jump på UPK. Hoppar 70 och 80 cm, ska bli väldans roligt! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0