Pay and Jump 3 maj

Hoppade en runda på pay and jumpen på säva igår. Hade som mål att bara ha kul, men det gick inte bra. Varken att hoppa eller att ha kul. På framridningen sprang hon som bara den, och sen när jag ska börja hoppa så började hon studsa och sen sprang hon iväg. Sen helt plötsligt såg jag marken komma närmare och närmare och hästen bara försvann under mig. Fyfan. Vet inte riktigt vad som hände egentligen, men hon gick ner på knä typ och jag ramlade/kastade mig av. Som tur var båda oskadda så vi kunde fortsätta, men det var faktiskt ganska läskigt. Efter det så tyckte jag det var läskigt att hoppa fram då jag inte ville att det skulle hända igen. Fick i alla fall nåt bra språng på framhoppningen.
 
På banan gick det inte. Hon stod emot och stannade på flera hinder. På två oxrar stannade hon 4-5 gånger och jag förstår inte riktigt varför. Men vi kom runt tillslut.
 
Som tur va var Moa där och kunde peppa mig lite efteråt. Så efter ett tag kändes det inte lika dåligt längre, men jag är fortfarande verkligen inte nöjd.
 
 
Foto: http://jossanamigo.blogg.se
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0